Tell a friend - Verstuur link f

logo

Activiteiten

Marokko Motortour

Vanuit Casa Camaleón op één van de nieuwste BMW’s touren door Marokko. Hoe lijkt het je om je een week te vermaken in één van de betoverenste en authentiekste plekken op aarde? Wij nodigen je uit voor deze onvergetelijke trip met unieke landschappen, authentieke gastronomisch vermaak en nieuwe ervaringen met een cultuur die je omarmt. Onze filosofie van reizen heeft niets te maken met de typische rugzaktoerisme excursies maar streven de essentie van het mysterieuze Marokko na. Groepen moeten minimaal uit 4 personen bestaan en de leeftijd minimaal 23 jaar oud. Het motorrijbewijs moet minimaal 2 jaar in je bezit zijn met de nodige ervaring. De hele reis zal plaatsvinden op geasfalteerd terrein en de reizen worden maandelijks georganiseerd. Vele extra’s zoals een tweedaagse 4x4 excursie, 5* hotels, dromedaristocht, etc.
Voor deze in totaal 11-daagse reis zijn de prijzen vanaf € 1995, - afhankelijk van type motor, excl. vlucht Nederland-Alicante.

Dag 1 – Vrijdag: Vlucht Nederland – Alicante en transfer naar Casa Camaleón
Transfer naar Casa Camaleón in Castalla (± 30 min.). Kennismaking met de groep.
Maaltijd en overnachting bij Casa Camaleón.

Dag 2 – Zaterdag: Alicante – Almeria ( ± 300 km.)
We verlaten Alicante richting Almeria, een rit van 295 km waarvan 288 km snelweg. We nemen de veerdienst voor de overtocht van Almeria – Nador (Marokko) en maken gebruik van de overnachtingaccommodatie aan boord hetzij in een dubbele of vierpersoons kamer*.
* De kamer is afhankelijk van welke boot die dag vaart.

Dag 3 – Zondag: Nador – Fez ( ± 350 km.)
De verwachte aankomsttijd in Nador is 07.00 am plaatselijke tijd. Afhankelijk van het seizoen, het kan 1 tot 2 uur variëren in Marokko.( Een persoon van de organisatie helpt u bij de grens)

Welkom in Afrika!!

We rijden vanaf Nador zuidwaarts en komen aan in de keizerlijke stad van Fez en eten in een typisch Marokkaans restaurant. ’s Middags  maken we een rondrit met een locale gids naar Oud Medina, één van de meest authentieke en best bewaarde steden van de Arabische wereld. We rijden door een doolhof van wegen waar veel kunst, moskeeën en paleizen verborgen zijn tussen de drukte van mensen. Overnachting en maaltijd in een 5* hotel (Hotel Merinides, Crown Palace of soortgelijk.)

Dag 4 – Maandag: Fez – Arfourd ( ± 450 km.)
We gaan naar Ifrane, bekend als klein Zwitserland, te danken aan de gelijkenis van dit land. Een berggebied waar een ongelooflijk aantal mensen zich bezig houden met elite sporten. We gaan een kleine lus maken door dit gebied bij de Giant Cedar tree Forest, waar een apenkolonie is en bezoeken een deel van de Medio Atlas. We eten onderweg en vervolgen onze tocht richting Midelt en arriveren later in Errachidia. Aangekomen in Arfoud, the “Desert’s Door” genoemd (deur naar de woestijn). Overnachting en maaltijd in Kasbah Xaluca, beschouwd als uniek in Marokko, te danken aan zijn ongewoonlijke karakter.

Dag 5 - Dinsdag: Arfourd – Erg Chebbi
Vandaag wordt een complete woestijn-dag. We parkeren onze motorfietsen voor een paar dagen in Xaluca en we gaan met 4x4 voertuigen naar de Marine Fossils quarries, welke 360 miljoen jaar oud zijn. We reizen ook over een deel van de Parijs Dakar rally en bezoeken nomaden stammen op onze weg. We gaan picknicken in de Tissardimint Oasis, waar delen van de buitenopnames van de film “Sahara”zijn opgenomen. Dan vervolgen we onze reis tot de Great Erg Chebi – “Woestijnduinen van het fijnste zand”-waar we de 4x4 voertuigen verruilen voor een dieren voertuig – “de Dromedaris”- om het hart van de duinen binnen te treden en het aanschouwen van een onvergetelijke zonsondergang. Daarna keren we terug naar Bivouac waar we overnachten in Haimes – “Tenten van dromedarishaar”-  zoals de nomaden gebruiken in de woestijn. Spectaculair slapen onder de sterren…

Dag 6 – Woensdag: Erg Chebbi – Arfourd
Vandaag “ontmoeting met de dageraad”. Het is aan te bevelen vroeg op te staan om de hoogste duin te beklimmen voor het aanschouwen van een onvergetelijke zonsopkomst.
Bedoeïen ontbijt en terug met de dromedarissen naar de 4x4 welke ons brengt naar  “Menfis Mines”, naast de Algerijnse grens. We vervolgen onze route tot Khamlia village, waar de bevolking oorspronkelijk uit Mali komt, waar we traditionele mint thee aangeboden krijgen en typische folklorische dansen van het land. We eten in “Pizzeria Dunes de Arfoud”, waar we de typische smaak van de Berber pizza zullen ontdekken en daarna aankomen in Kasbah Xaluca voor een ontspannen avond. Na dagen van woestijn, een beetje verwennerij. We kunnen gebruik maken van een jacuzzi , hamman (Turks bad) of een ontspanningsmassage.
De meest avontuurlijken onder ons kunnen een trip maken met quads over de duinen of zelfs een bezoek brengen aan Kasbahs. Overnachting en diner in Kasbah Xaluca.

Dag 7 – Donderdag: Arfourd – Boumalne Dades ( ± 250 km.)
Vandaag stappen we weer op onze motoren en gaan met hoge snelheid naar Boumalne Dades via tarmac roads. Dit is een stad op 1612 meter boven zeeniveau in de Hoge Atlas. We eten in het Xaluca Dades Hotel 4*. ’s Middags gaan we naar “Dades Gorge”, naar het hoogste punt om te genieten van een indrukwekkende zonsondergang. Overnachting en diner in Xaluca Dades hotel.

Dag 8 – Vrijdag: Boumalne Dades – Midelt ( ± 270 km.)
We gaan via Tarmac naar Tinerhir, een klein en welvarend volk met een prachtig panorama van contrasten door de palmbomen en de roze huizen. We gaan tot in het hart van de kloof, naar Ait Hani en Amellagho tot we Rich bereiken. We vervolgen tot Midelt. Overnachting en diner in Kasbah Asmaa.

Dag 9 – Zaterdag: Midelt – Nador (± 420 km)
De terugreis. We gaan weer naar het noorden via Guercif. We eten onderweg en arriveren in Nador om in te checken voor de ferry. (Nador – Almeria)
Vertrek om 10.00 pm. Overnachting in een dubbel of 4-persoons kamer.

Dag 10 – Zondag: Almeria – Alicante ( ± 300 km)
Vervolg van de terugreis naar Alicante, waar we ± 1.00 pm arriveren. Inleveren van de motorfietsen. Diner en overnachting bij Casa Camaleón.

Dag 11 – Maandag: Vlucht Alicante – Nederland
Transfer naar vliegveld. Terugvlucht naar Nederland.